До дня науки на факультеті ІМЕ кафедрою математики і фізики було організовано круглий стіл стосовно участі студентів у створенні цифрового освітнього контенту
12 травня 2025 року в Мелітопольському державному педагогічному університеті імені Богдана Хмельницького відбувся круглий стіл на тему: «Розвиток цифрової компетентності здобувачів вищої освіти під час залученості у процес розробки навчальних інтерактивних засобів», який був проведений до Дня науки в онлайн-форматі (Zoom) кафедрою математики і фізики. Модераторкою зустрічі виступила Яковенко Анастасія, яка ініціювала активне обговорення викликів і можливостей, що виникають під час впровадження інноваційних підходів до навчання.
Учасники круглого столу — викладачі та здобувачі вищої освіти — розглянули, як сучасне оцінювання дисциплін, зокрема і математичного циклу, можна зробити цікавим, гнучким, доступним і ефективним у дистанційному форматі. Зокрема, обговорювалася адаптація методів оцінювання до таксономії Блума, а також побудова індивідуальних освітніх траєкторій за допомогою створення різноманітного освітнього контенту.
Важливою темою стала імплементація проєктно-орієнтованого навчання (PBL) у межах освітніх програм. Учасники обговорили практики залучення студентів до спільних дослідницьких ініціатив, використання гейміфікації — конкурсів, творчих заліків, а також застосування активних методів навчання, які мотивують студентів пояснювати складні поняття у доступній формі та створювати цікавий контент, зрозумілий одноліткам. Ідеї реалізовувались у таких дисциплінах, як теорія ймовірностей і математична статистика, диференціальні рівняння в частинних похідних, аналітична геометрія, розв’язання олімпіадних задач, інформаційно-комунікаційні технології.
У центрі уваги круглого столу були приклади успішних кейсів студентських проєктів, які увійшли до спеціального YouTube-плейлиста. Серед них — інтерактивні опитування в соцмережах із подальшим аналізом результатів засобами математичної статистики, відео з поясненням складних задач, що набрали тисячі переглядів, творчі проєкти з аналітичної геометрії, що не мають аналогів у україномовному YouTube-просторі, сторінка в Instagram «Трикутне коло» з олімпіадними задачами для школярів, а також міждисциплінарні залікові проєкти, які об’єднали здобувачів із різних спеціальностей (філологія, готельно-ресторанна справа тощо).
Окремо була обговорена й роль співпраці. Викладач дедалі більше виступає не як єдине джерело знань, а як ментор і фасилітатор, а студент — як активний контент-креатор, дизайнер, тестувальник і аналітик. Учасники круглого столу відзначили потенціал міждисциплінарної співпраці між технічними й гуманітарними спеціальностями.
Такий підхід формує у студентів низку важливих компетентностей: цифрову грамотність, вміння критично оцінювати джерела, розвивати креативність і дизайн-мислення, працювати в команді, брати ініціативу та керувати проєктами. Водночас відзначено мотиваційний ефект — відчуття власної цінності, миттєвого результату й формування професійної ідентичності.
Звісно, були обговорені й виклики: недостатній цифровий рівень окремих учасників освітнього процесу, часові навантаження, питання авторських прав та якості створених продуктів. Але водночас учасники погодилися, що ці труднощі — частина шляху до оновленої моделі освіти, де студенти є не лише споживачами, а й активними співавторами навчального середовища.
🔗 Відеозапис заходу доступний за посиланням: https://youtu.be/3KFCDobS7Uc
🔗 Плейлист прикладів студентських кейсів: https://youtube.com/playlist?list=PLU8wWEWfy8zPMpIBE3ZndERlqlaH3P55j&si=v2Tsite0BU7Q2_Xw






